Selasa, 29 Januari 2013

doa istri soleha buat suami nya


Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim

ampunilah dosa ku yg telah ku
perbuat

limpahkanlah aku dengan kesabaran
yg tiada terbatas
berikanlah aku kekuatan mental dan
fisikal

kurniakanlah aku dengan sifat
keredhaan peliharalah lidahku dari kata-kata
nista,kuatkanlah semangatku menempuhi
segala cabaranMu

berikanlah aku sifat kasih sesama
insan

Ya Allah
Sekiranya suami ku ini adalah pilihan
Mu diArash

Berilah aku kekuatan dan keyakinan
untuk terus bersamanya

Sekira nya suami ku ini adalah suami yg
akan membimbing tanganku dititianMu
Kurnia kanlah aku sifat kasih dan redha
atas segala perbuatannya

Seki ranya suami ku ini adalah bidadara
untuk ku di Jannah Mu

Limpahkanlah aku dengan sifat tunduk
dan tawaduk akan segala perintahnya
Sekiranya suami ku ini adalah yang
terbaik untukku di DuniaMu
Peliharalah tingkah laku serta kata-
kataku dari menyakiti perasaannya
Sekiranya suami ku ini jodoh yang
dirahmati olehMu

Berilah aku kesabaran untuk menghadapi
segala kerenah dan ragamnya
Teta pi Ya Allah

Sekiranya suami ku ini ditakdirkan
bukan untuk diriku seorang
tunjukkanlan aku jalan yg terbaik
untuk aku harungi segala dugaanMu
Sekiranya suami ku tergoda dengan
keindahan dunia Mu
Limpahkanlah aku kesabaran untuk terus
membimbingnya

Sekiranya suami ku tunduk terhadap
nafsu yang melalaikan

Kurnia kanlah aku kekuatanMu untuk aku
memperbaiki keadaanya
Sekiranya suami ku menyintai kesesatan
pandulah aku untuk menarik dirinya
keluar dari terus terlena


Ya Allah

yang Maha Megetahui dan Maha
Mengampuni segala kesilapan dan
ketelanjuran  ku
Sekiranya aku tersilap berbuat
keputusan
Bimbinglah aku ke jalan yang Engkau
redhai
Sekiranya aku lalai dalam
tanggungjawabku sebagai isteri
hukumlah aku didunia tetapi bukan
diakhiratMu
Sekiranya aku engkar dan durhaka
Berikanlah aku petunjuk kearah
rahmatMu

Ya Allah sesungguhnya
Aku lemah tanpa petunjukMu
Aku buta tanpa bimbinganMu
Aku cacat tanpa hidayahMu
Aku hina tanpa RahmatMu


Ya Allah
Kuatkan hati dan semangatku
Tabahkan aku menghadapi segala
cubaanMu Jadikanlah aku isteri yang disenangi
suami, Bukakanlah hatiku untuk menghayati
agamaM u
Bimbinglah aku menjadi isteri Solehah


Hanya padaMu Ya Allah ku pohon segala harapan
Karena aku pasrah dengan dugaanMu
Karena aku sadar hinanya aku
Karena aku insan lemah yg kerap keliru
Karena aku leka dengan keindahan duniamu
Karena kurang kesabaran ku menghadapi cobaanMu
Karena sempit akal ku mengharungi ujian Mu


Ya Allah Ya Tuhanku…
Aku hanya ingin menjadi isteri yang dirahmati
Isteri yang dikasihi
Isteri yang solehah
Isteri yang sentiasa dihati

 Amin, amin Ya Rabbal Allamin

Tidak ada komentar:

Posting Komentar